Prinsipper Of Trading System


Høyfrekvent trading system design og prosess management. High frekvens trading system design og prosess management. Advisor Roy E Welsch. Department System Design og Management Program. Publisher Massachusetts Institute of Technology. Date Utgitt 2009.Trading bedrifter i dag er svært avhengige av data mining, datamodellering og programvareutvikling Finansanalytikere utfører mange lignende oppgaver til de i programvare - og produksjonsindustriene. Finansnæringen har imidlertid ennå ikke fullt ut vedtatt høyteknologiske systemkonstruksjonsrammer og prosesshåndteringsmetoder som har vært vellykkede innen programvare - og produksjonsindustrien. Mange av De tradisjonelle metodene for produktdesign, kvalitetskontroll, systematisk innovasjon og kontinuerlig forbedring funnet i ingeniørfagene kan brukes på finansfeltet. Denne oppgaven viser hvordan kunnskapen fra tekniske disipliner kan forbedre design og prosesshåndtering av høyfrekvent handel s ystems Høyfrekvente handelssystemer er beregningsbaserte Disse systemene er automatiske eller halvautomatiske programvare systemer som er iboende komplekse og krever en høy grad av design presisjon. Design av et høyfrekvent trading system knytter sammen flere felt, inkludert kvantitativ finans, systemdesign og software engineering I finansbransjen, hvor matematiske teorier og handelsmodeller er relativt godt undersøkt, er evnen til å implementere disse designene i ekte handelspraksis et av hovedelementene i et investeringsselskaps konkurranseevne. Evnen til å konvertere investeringsideer til high performance trading systemer kan effektivt og effektivt gi et investeringsselskap en stor konkurransefortrinn. Denne oppgaven gir en detaljert studie som består av høyfrekvent trading systemdesign, systemmodellering og prinsipper, og prosesshåndtering for systemutvikling. Spesielt vektlegges sikkerhetskopiering og optimalisering som er betraktet th e viktigste delene i å bygge et handelssystem Denne forskningen bygger systemteknologimodeller som styrer utviklingsprosessen. Det bruker også eksperimentelle handelssystemer til å verifisere og validere prinsipper som tas opp i denne oppgaven. Slutten konkluderer denne oppgaven at systemtekniske prinsipper og rammer kan være nøkkelen til suksess for å implementere høyfrekvent trading eller kvantitative investeringssystemer. Tenk SM - Massachusetts Institute of Technology, System Design og Management Program, 2009 Katalogert fra PDF-versjon av avhandling Inkluderer bibliografiske referanser p 78-79.Keywords System Design og Management Program.10 PRINSIPPER AV FAIR TRADE. WFTO foreskriver 10 prinsipper som Fair Trade Organisasjoner må følge i sitt daglige arbeid og utfører overvåking for å sikre at disse prinsippene opprettholdes. Prinsippene er også tilgjengelige på engelsk spansk kinesisk japansk rumensk slovensk hindi og bulgarsk. Principle En skape muligheter for økonomisk disad vantagede produsenter Fattigdomsledelse gjennom handelsformer er en sentral del av organisasjonens mål. Organisasjonen støtter marginaliserte småprodusenter, uansett om de er uavhengige familiebedrifter, eller gruppert i foreninger eller kooperativer. Det skal gjøre det mulig for dem å bevege seg fra inntektssikkerhet og fattigdom til økonomisk selvforsyning og eierskap Organisasjonen har en handlingsplan for å utføre dette. Princip 2 Transparens og ansvarlighet Organisasjonen er transparent i sine ledelses - og forretningsforhold. Det er ansvarlig for alle interessenter og respekterer følsomheten og konfidensialiteten til kommersiell informasjon som leveres Organisasjonen finner passende, deltakende måter å involvere ansatte, medlemmer og produsenter i sine beslutningsprosesser. Det sørger for at relevant informasjon blir gitt til alle sine handelspartnere. Kommunikasjonskanaler er gode og åpne på alle nivåer i forsyningskjeden. Prinsippet Tre Fair Handelspraksis Organisasjonen handler med bekymring for marginaliserte småprodusents sosiale, økonomiske og miljømessige velvære og maksimerer ikke profitt på bekostning av det. Det er ansvarlig og profesjonelt å møte sine forpliktelser i tide. Leverandører respekterer kontrakter og leverer produkter til rett tid og til ønsket kvalitet og spesifikasjoner. Fair Trade kjøpere, anerkjenner de økonomiske ulempene produsenter og leverandører står overfor, sørger for at bestillinger blir betalt ved mottak av dokumenter og i henhold til vedlagte retningslinjer for håndverk Fair Trade-produkter, er en rentefri forskuddsbetaling på minst 50 gjort på Forbehold For Food Fair Trade-produkter er forskuddsbetaling på minst 50 til en rimelig interesse på forespørsel. Rentesatser som leverandørene betaler må ikke være høyere enn kjøperens kostnader for å låne fra tredjepart. Det er ikke nødvendig å kreve renter. Hvor sørlig Fair Handelsleverandører mottar forhåndsbetaling fra kjøpere, de sørger for at denne betalingen overføres til produsentene eller bonden s som lager eller vokser sine Fair Trade-produkter. Kjøpere konsulterer leverandører før avbestilling eller avvisning av bestillinger Når bestillinger blir kansellert uten produsent eller leverandørbrudd, er tilstrekkelig kompensasjon garantert for allerede utført arbeid Leverandører og produsenter konsulterer kjøpere dersom det er et problem med levering og sikre at kompensasjon er gitt når leverte mengder og kvaliteter ikke samsvarer med de fakturaene. Organisasjonen opprettholder langsiktige relasjoner basert på solidaritet, tillit og gjensidig respekt som bidrar til fremme og vekst av Fair Trade. Det opprettholder effektiv kommunikasjon med sin handel partnere Partene som er involvert i et handelsforhold søker å øke volumet av handelen mellom dem og verdien og mangfoldet av deres produkttilbud som et middel til å øke Fair Trade for produsentene for å øke inntektene. Organisasjonen arbeider sammen med den andre messen Handelsorganisasjoner i land og unngår illoyal konkurranse Det a voids duplicating mønstre av andre organisasjoner uten permission. Fair Trade anerkjenner, fremmer og beskytter den kulturelle identiteten og tradisjonelle ferdigheter av små produsenter som reflektert i deres håndverk design, matvarer og andre relaterte tjenester. Princip Four Betaling av en rimelig pris A rettferdig pris er en som har blitt gjensidig avtalt gjennom dialog og deltakelse, noe som gir rettferdig lønn til produsentene, og kan også opprettholdes av markedet. Når Fair Trade-prisstrukturer eksisterer, blir disse brukt som minimum. Fair pay betyr levering av sosialt akseptabelt godtgjørelse i lokal sammenheng betraktet av produsentene selv for å være rettferdig, og som tar hensyn til prinsippet om lik lønn for likeverdig arbeid av kvinner og menn Fair Trade markedsføring og importorganisasjoner støtter kapasitetsbygging etter behov for produsenter, slik at de kan sette en rimelig pris. Prinsipp fem Sikrer ingen barnearbeid og tvangsarbeid Organisasjonen overholder FN Konvensjonen om barnets rettigheter og nasjonal lokal lov om ansettelse av barn Organisasjonen sikrer at det ikke er tvangsarbeid i sine arbeidsstyrker og eller medlemmer eller hjemmearbeidere. Organisasjoner som kjøper Fair Trade-produkter fra produsentgrupper enten direkte eller via mellommann sikrer at det ikke brukes tvangsarbeid i produksjonen og produsenten overholder FNs barnekonvensjon og nasjonal lokal lov om sysselsetting av barn Eventuelt engasjement av barn i produksjon av Fair Trade-produkter, inkludert læring av tradisjonell kunst eller håndverk er alltid avslørt og overvåket og påvirker ikke barnets velvære, sikkerhet, utdanningskrav og behov for lek. Prinsipp seks forpliktelse til ikke-diskriminering, kjønn og kvinner er økonomisk empowerment og foreningsfrihet organisasjonen diskriminerer ikke i ansettelse, godtgjørelse, adgang til opplæring, opprykk, oppsigelse eller pensjonering basert på rase, c aste, nasjonal opprinnelse, religion, funksjonshemming, kjønn, seksuell orientering, unionsmedlemskap, politisk tilhørighet, status eller alder for HIV-hjelp. Organisasjonen har en klar politikk og plan for å fremme likestilling som sikrer at kvinner og menn har evnen til få tilgang til de ressursene de trenger å være produktive og også evnen til å påvirke det bredere politiske, regulatoriske og institusjonelle miljøet som former deres levebrød og liv. Organisatoriske grunnlover og vedtekter tillater og gjør det mulig for kvinner å bli aktive medlemmer av organisasjonen i egen regi hvor det er en medlemsbasert organisasjon og å ta opp lederstillinger i styringsstrukturen uavhengig av kvinners status i forhold til eierskap av eiendeler som land og eiendom der kvinner er ansatt i organisasjonen, selv hvor det er en uformell sysselsettingssituasjon, de mottar lik lønn for likeverdig arbeid Organisasjonen anerkjenner kvinners fulle ansettelsesrettigheter og er forpliktet til å sikre at kvinner får full lovbestemte sysselsettingsordninger Organisasjonen tar hensyn til de spesielle helse - og sikkerhetsbehovene til gravide og ammende mødre. Organisasjonen respekterer alle ansattees ret til å danne og bli med fagforeninger etter eget valg og til samleie kollektivt Når retten til å bli med fagforeninger og bargain kollektivt er begrenset av lov og eller politisk miljø, vil organisasjonen muliggjøre midler til uavhengig og fri forening og forhandling for ansatte. Organisasjonen sikrer at representanter for ansatte ikke er utsatt for diskriminering på arbeidsplassen. Princip Sju Sikre Gode Arbeidsforhold Organisasjonen gir et trygt og sunt arbeidsmiljø for ansatte og eller medlemmer. Det følger i hvert fall med nasjonale og lokale lover og ILO-konvensjoner om helse og sikkerhet. Arbeidstid og vilkår for ansatte og eller medlemmer og noen hjemmearbeidere overholder vilkårene etablere I henhold til nasjonale og lokale lover og ILO-konvensjoner. Faghandelsorganisasjoner er klar over helse - og sikkerhetsforholdene i produsentgruppene de kjøper fra. De søker kontinuerlig å øke bevisstheten om helse - og sikkerhetsspørsmål og forbedre helse - og sikkerhetspraksis i produsentgrupper. Prinsipp 8 Å tilby kapasitetsbygging Organisasjonen søker å øke positive utviklingseffekter for små marginaliserte produsenter gjennom Fair Trade. Organisasjonen utvikler ferdigheter og evner til egne ansatte eller medlemmer Organisasjoner som arbeider direkte med små produsenter utvikler spesifikke aktiviteter for å hjelpe Disse produsentene forbedrer deres ledelseskompetanse, produksjonsegenskaper og tilgang til markeder - lokal regional internasjonal rettferdighet og ordinære organisasjoner. Organisasjoner som kjøper Fair Trade-produkter gjennom Fair Trade-mellommenn i Sør, hjelper disse organisasjonene til å utvikle sin evne til å støtte de marginaliserte produsentgruppene som de wo rk med prinsippet Nine fremme rettferdig handel Organisasjonen øker bevisstheten om målet om rettferdig handel og behovet for større rettferdighet i verdenshandelen gjennom rettferdig handel. Det fortaler for målene og aktivitetene til rettferdig handel i henhold til organisasjonens omfang. Organisasjonen gir sine kunder informasjon om seg selv, produktene som det markedsfører, og produsentorganisasjonene eller medlemmene som lager eller høster produkter. Ærlige reklame - og markedsføringsmetoder blir alltid brukt. Prinsipp Ti Respekt for miljøorganisasjonene som produserer Fair Trade-produkter, maksimerer bruken av råvarer fra bærekraftig kilder i sine områder, kjøp lokalt når det er mulig. De bruker produksjonsteknologier som søker å redusere energiforbruket og hvor det er mulig, bruke fornybar energiteknologi som minimerer klimagassutslippene. De søker å minimere effekten av avfallsstrømmen på miljøet. Handel landbruksprodukter produsenter minimi se miljøpåvirkningen ved å bruke produksjonsmetoder for økologisk eller lavt plantevernmiddel, hvor det er mulig. Kjøpere og importører av Fair Trade-produkter prioriterer å kjøpe produkter laget av råvarer som kommer fra bærekraftig forvaltede kilder, og har minst samlet innvirkning på miljøet. Alle organisasjoner bruker resirkulert eller lett biologisk nedbrytbart materiale til pakking i den utstrekning det er mulig, og varer sendes til sjøs der det er mulig. Sist endret og godkjent av WFTO-medlemmer i oktober 2013. VERDENSHANDELSORGANISASJON. UNDERSTÅENDE WTO-BASISET Prinsipper for handelssystemet. WTO-avtaler er lange og komplekse fordi de er juridiske tekster som dekker et bredt spekter av aktiviteter. De handler om landbruk, tekstiler og klær, bank, telekommunikasjon, offentlige innkjøp, industristandarder og produktsikkerhet, matavstandsregler, immaterielle rettigheter og mye mer Men en rekke enkle, grunnleggende prinsipper går gjennom alle disse gjør cuments Disse prinsippene er grunnlaget for det multilaterale handelssystemet. En nærmere titt på disse prinsippene. Klikk på for å åpne et element. Et tre for navigering på stedet vil åpne her hvis du aktiverer JavaScript i nettleseren din. 1 Mestbegunstigede nasjon MFN behandler andre mennesker likt Under WTO-avtalene kan land ikke normalt diskriminere mellom handelspartnerne. Gi noen en spesiell tjeneste, for eksempel en lavere tollsats for et av produktene sine, og du må gjøre det samme for alle andre WTO-medlemmer. Dette prinsippet er kjent som mestbegunstigede nasjonalt MFN-behandling se boks Det er så viktig at det er den første artikkelen i GATT-avtalen som regulerer varehandel MFN er også en prioritet i den generelle avtalen om handel med tjenester GATS artikkel 2 og Avtalen om handelsrelaterte aspekter av immaterielle rettigheter TRIPS Artikkel 4, selv om prinsippet i hver avtale håndteres litt annerledes Sammen de tre avtalene dekker alle tre hovedområder av handel som håndteres av WTO. Noen unntak er tillatt. For eksempel kan landene opprette en frihandelsavtale som bare gjelder varer som handles innenfor gruppen som diskriminerer varer utenfor. Eller de kan gi utviklingslandene spesiell tilgang til deres markeder eller et land kan øke barrierer mot produkter som anses å bli handlet urettferdig fra bestemte land. Og i tjenester er det i enkelte land tillatt å diskriminere. Men avtalene tillater bare disse unntakene under strenge forhold. Generelt betyr MFN at hver gang et land senker en handelsbarriere eller åpner et marked, må det gjøre det for de samme varene eller tjenestene fra alle handelspartnerene, enten rike eller fattige, svake eller sterke.2 Nasjonal behandling Behandling av utlændinge og lokalbefolkningen likt Importert og lokalt Produksjonsvarer bør behandles likt etter at utenlandske varer har kommet inn på markedet. Det samme gjelder for utenlandsk og kuppel stic-tjenester og utenlandske og lokale varemerker, opphavsrett og patenter Dette prinsippet om nasjonal behandling som gir andre samme behandling som ens egne statsborgere finnes også i alle de tre viktigste WTO-avtalene Artikkel 3 i GATT artikkel 17 i GATS og artikkel 3 i TRIPS, selv om prinsippet håndteres litt annerledes i hver av disse. Nasjonal behandling gjelder kun når et produkt, en tjeneste eller et produkt av immateriell eiendom er kommet inn på markedet. Derfor er det ikke et brudd på nasjonal behandling selv å betale toll på import. hvis lokalt produserte produkter ikke blir belastet en tilsvarende skatt. Frad handel gradvis, gjennom forhandlinger tilbake til toppen. Lovende handelsbarrierer er en av de mest åpenbare midler for å oppmuntre handel. De berørte barrierer omfatter toller eller tariffer og tiltak som importforbud eller kvoter som begrenser mengder selektivt Fra tid til annen har også andre saker som byråkrati og valutakurspolitikk blitt diskutert Siden GATTs opprettelse i 1947-48 har det vært åtte runder av handelsforhandlinger. En niende runde, under Doha-utviklingsagendan, er nå i gang. I begynnelsen fokuserte de på å senke tariffer toll på importerte varer som følge av forhandlingene, ved I midten av 1990-tallet hadde industrilandene takst på industrivarer falt jevnt til under 4. Men i løpet av 1980-tallet hadde forhandlingene utvidet til å dekke ikke-tariffbarrierer på varer og til de nye områdene som tjenester og immaterielle rettigheter. Oppkjøp Markedene kan være fordelaktige, men det krever også tilpasning. WTO-avtalene tillater land å innføre endringer gradvis, gjennom gradvis liberalisering. Utviklingsland blir vanligvis gitt lengre tid for å oppfylle sine forpliktelser. Redegjørelighet gjennom bindende og gjennomsiktighet tilbake til toppen. Noen ganger lovende å ikke heve en handelsbarriere kan være like viktig som å senke en, fordi løftet gir bedrifter et tydeligere bilde av deres fremtidige muligheter med stabil og forutsigbarhet, investeringer oppfordres, jobber skapes og forbrukere kan fullt ut nyte fordelene av konkurransevalg og lavere priser. Det multilaterale handelssystemet er et forsøk av regjeringer for å gjøre forretningsmiljøet stabilt og forutsigbart. Uruguay-runden økte bindinger. Tariffer knyttet før og etter 1986-94 samtalene. Disse er takstlinjer, så prosentandeler ikke vektes i henhold til handelsvolum eller verdi. I WTO, når landene er enige om å åpne sine markeder for varer eller tjenester, binder de sine forpliktelser. For varer er disse bindingene takster for tolltariffer. Noen ganger land skatt importere til priser som er lavere enn de bundne prisene Ofte er dette tilfellet i utviklingsland I utviklede land er prisene faktisk belaste og de bundne prisene en tendens til å være det samme. Et land kan endre sine bindinger, men bare etter å ha forhandlet med sine handelspartnere, noe som kan bety at de kompenserer dem for tap av handel En av prestasjonene i Uruguay-rundens multilaterale handelsforhandlinger var å øke mengden handel under bindende forpliktelser se tabell I landbruket har 100 av produkter nå bundet tariffer Resultatet av alle Dette er en vesentlig høyere grad av markedssikkerhet for handelsmenn og investorer. Systemet forsøker å forbedre forutsigbarheten og stabiliteten på andre måter som w ell En måte er å motvirke bruken av kvoter og andre tiltak som brukes til å fastsette begrensninger på importmengder. Administrerende kvoter kan føre til mer rødt tape og anklager om urettferdig spill. En annen er å gjøre landets handelsregler så klare og offentlige som mulig. Mange WTO-avtaler krever at myndighetene offentliggjør sine retningslinjer og praksis offentlig i landet eller ved å varsle WTO. Den regelmessige overvåking av nasjonal handelspolitikk gjennom handelspolitikkens gjennomgangsmekanisme gir et ytterligere middel til å oppmuntre til åpenhet både internt og på multilateralt nivå. WTO er noen ganger beskrevet som en frihandelsinstitusjon, men det er ikke helt nøyaktig. Systemet tillater tariffer og, under begrensede omstendigheter, andre former for beskyttelse. Det er mer presist at det er et system med regler for åpen, rettferdig og uforstyrret konkurranse. Reglene om Ikke-diskriminering MFN og nasjonal behandling er utformet for å sikre rettferdige handelsvilkår. Også de er o n Dumping eksporterer til under kostnad for å få markedsandeler og subsidier. Problemene er komplekse, og reglene prøver å etablere det som er rettferdig eller urettferdig, og hvordan regjeringer kan reagere, særlig ved å lade tilleggsavgift for å kompensere for skader forårsaket av urettferdig handel. Mange av de andre WTO-avtalene tar sikte på å støtte rettferdig konkurranse innen landbruk, intellektuell eiendom, tjenester, for eksempel Avtalen om offentlige anskaffelser en plurilateral avtale fordi den er signert av bare noen få WTO-medlemmer utvider konkurransebestemmelser til kjøp av tusenvis av regjeringer enheter i mange land og så videre. Oppmuntring til utvikling og økonomisk reform tilbake til topp. WTO-systemet bidrar til utvikling På den annen side trenger utviklingsland fleksibilitet i tiden de tar for å implementere systemets avtaler og avtalene selv arver tidligere. GATT-bestemmelser som tillater spesiell assistanse og handelsvilkår for utviklingsland. Over tre fjerdedeler av WTO-medlemmer er utviklingsland og land i overgang til markedsøkonomier I løpet av syv og et halvt år av Uruguay-runden, implementerte over 60 av disse landene handelsliberaliseringsprogrammer autonomt Samtidig var utviklingsland og overgangsøkonomier mye mer aktiv og innflytelsesrik i Uruguay-rundens forhandlinger enn i noen forrige runde, og de er enda mer i den nåværende utviklingsagenda i Doha. I slutten av Uruguay-runden var utviklingslandene forberedt på å ta på seg de fleste forpliktelsene som kreves av utviklede land Men avtalene ga dem overgangsperioder for å tilpasse seg de mer ukjente og kanskje vanskelige WTO-bestemmelsene, spesielt for de fattigste, minst utviklede landene. En ministerbeslutning vedtatt i slutten av runden sier at bedre land burde akselerere implementere markedsadgangsforpliktelser på varer eksportert av minst utviklede land, og det ser ks økt teknisk assistanse for dem Mer nylig har utviklede land begynt å tillate tollfri og kvotefri import for nesten alle produkter fra minst utviklede land. Alt i alt går WTO og dets medlemmer fortsatt gjennom en læringsprosess. dagens Doha utviklingsagenda inkluderer utviklingslandene bekymringer om vanskelighetene de står overfor i gjennomføringen av Uruguay-rundens avtaler. Handelssystemet skal være. uten diskriminering bør et land ikke diskriminere mellom handelspartnerne som gir dem like mestbegunstigede nasjoner eller MFN-status og det bør ikke diskriminere mellom egne og utenlandske produkter, tjenester eller statsborgere som gir dem nasjonal behandling. Frie barrierer kommer ned gjennom forhandlinger. Forutsigbare utenlandske selskaper, investorer og regjeringer bør være sikre på at handelsbarrierer inkludert takster og ikke-tariff barrierer ikke bør heves vilkårlig Tollsatser og markedsåpningsforpliktelser er bundet i WTO . Mer konkurransedyktig motvirke urettferdig praksis som eksportsubsidier og dumpingprodukter til under pris for å få markedsandel. Mer gunstig for mindre utviklede land, noe som gir dem mer tid til å justere, større fleksibilitet og spesielle privilegier. Dette høres ut som en motsetning Det foreslår spesiell behandling , men i WTO betyr det faktisk at diskriminering behandler nesten alle like. Dette er hva som skjer Hvert medlem behandler alle de andre medlemmene likt som mestbegunstigede handelspartnere Hvis et land forbedrer fordelene det gir til en handelspartner, har det å gi den samme beste behandlingen til alle de andre WTO-medlemmene, slik at de alle forblir mest favoriserte. Mestbegunstigede nasjoner MFN-status betyr ikke alltid likebehandling De første bilaterale MFN-traktatene opprettet eksklusive klubber blant landets mest favoriserte handel partnere Under GATT og nå WTO er MFN-klubben ikke lenger eksklusiv. MFN-prinsippet sikrer at hvert land behandler over 140 medarbeider s like. Men det er noen unntak.

Comments

Popular Posts